کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1)
سرخط خبرها

ویدئو | پرواز بزرگ‌ترین پهپاد کوادکوپتر جهان

  • کد خبر: ۱۹۰۸۲۳
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
ویدئو | پرواز بزرگ‌ترین پهپاد کوادکوپتر جهان
مهندسان دانشگاه منچستر بزرگ‌ترین پهپاد کوادکوپتر جهان را طراحی کردند و آن را در آزمایشی دیدنی، به پرواز درآوردند.

به گزارش شهرآرانیوز - این پهپاد که از ماده‌ای شبیه به مقوا به نام فوم‌بورد ساخته شده است، ۶.۴ متر طول دارد و وزن آن به ۲۴.۵ کیلوگرم می‌رسد که درواقع وزن آن ۰.۵ کیلوگرم کمتر از حد مجاز تعیین‌شده توسط سازمان‌های هواپیمایی است.

طراحی مبتکرانه این پهپاد که کوادکوپتر فوم‌بورد غول پیکر (GFQ) نامیده می‌شود، شبیه به هیچ پهپاد دیگری نیست. چهار بازوی پهپاد از فوم‌بورد، یعنی ساختاری شبیه به جعبه توخالی ساخته شده است که به‌راحتی برای حمل‌و‌نقل از هم جدا می‌شوند. تاکنون پهپاد دیگری با این ابعاد طراحی نشده و نخستین‌بار است که محققان موفق به طراحی پهپادی در این ابعاد بزرگ شده‌اند.

هدف این پرو‌ژه طراحی پهپاد با استفاده از یک ماده جایگزین مناسب کم‌هزینه و سبک است. این ماده نسبت به فیبر کربن معمولی، سازگار با محیط‌زیست است. صفحات فوم که در ساخت آن به‌کار برده شده، حدود ۵ میلی‌متر ضخامت دارند.

برخلاف فیبر کربن، مواد ورق فوم‌بورد با چگالی کمی که دارند، قابل بازیافت هستند. محققان امیدوار هستند طراحی چنین پهپادی بتواند الهام‌بخش طراحان برای توسعه نسل بعدی پهپاد‌ها با مواد سبک و ارزان باشد.

دن کونینگ، مهندس محقق دانشگاه منچستر که هدایت پروژه طراحی و ساخت این پهپاد را بر عهده دارد، می‌گوید: «فوم‌برد ماده جالبی برای کار طراحی است و اگر به روش صحیح استفاده شود، می‌تواند برای ساخت ساختار‌های پیچیده هوافضا به‌کار برده شود.»

وی در جریان مصاحبه مطبوعاتی در مورد این پهپاد اضافه کرد که پس از تحقیقات گسترده در این زمینه، می‌تواند با اطمینان‌خاطر بگوید تیم مهندسان دانشگاه منچستر بزرگ‌ترین پهپاد کوادکوپتر جهان را ساخته‌اند. این پهپاد می‌تواند برای حمل برخی محموله‌ها در فواصل کوتاه به‌کار برده شود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->